السیسی: تداوم بحران سد النهضه پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از الیوم السابع، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار و مصاحبه کرد. این دیدار در شهر قاهره، پایتخت مصر انجام شد.

السیسی: تداوم بحران سد النهضه پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند. طرف های روسی و مصری همچنین بر لزوم تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف تأکید کردند.

السیسی در این دیدار در خصوص پرونده بحران سد النهضه خطاب به وزیر خارجه روسیه گفت: در خصوص پرونده سد النهضه، عدم دستیابی به توافقی که مورد رضایت تمامی طرف ها باشد، پیامدهای وخیمی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس جمهور مصر در ادامه یادآور شد: مصر به تلاش ها برای حل و فصل بحران سد النهضه ادامه می دهد اما در عین حال نمی تواند از حقوق آبی خود چشم پوشی کند. عدم حل بحران سد النهضه می تواند بر صلح و ثبات منطقه تأثیر بگذارد.

رئیس جمهور مصر چندی پیش نیز در خصوص پرونده بحران سد النهضه تأکید کرده بود: بحران سد النهضه باید یک توافق قانونی میان طرف های مختلف حاصل کند؛ توافقی که بتواند خواسته ها و حقوق مصر را تأمین کند.

عبدالفتاح السیسی در ادامه شرح داد: توافقی که می بایست میان سه کشور مصر، اتیوپی و سودان در خصوص سد النهضه حاصل شود، باید الزام آور باشد به گونه ای که تمامی طرف ها به آن عمل کنند.

گفتنی است، سودان و اتیوپی فرایند آبگیری از سد النهضه را آغاز و اعلام کرده اند این فرایند 3 سال به طول خواهد انجامید. این درحالی است که مصر درخواست کرده است فرایند مذکور در طول مدت زمان 10 سال انجام شود.

مهسان بلاگ: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

تور مالزی ارزان قیمت: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

جعبه مهر: جعبه مهر | مجله اجتماعی مهرورزی و مهربانی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 141832

به "السیسی: تداوم بحران سد النهضه پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السیسی: تداوم بحران سد النهضه پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید