خبرنگاران تمام مردم خوزستان جامعه هدف هیات ورزش های همگانی است

به گزارش مجله سرگرمی، اهواز - خبرنگاران - رییس هیات ورزش های همگانی خوزستان گفت: تمام مردم خوزستان جامعه هدف هیات ورزش های همگانی است و برای سلامت چهار میلیون و 800 هزار نفر مردم استان تلاش می کنیم.

خبرنگاران تمام مردم خوزستان جامعه هدف هیات ورزش های همگانی است

به گزارش خبرنگاران امید حاجتی روز سه شنبه در نشست با مدیرکل ورزش و جوانان و اعضای هیات ورزش های همگانی خوزستان بیان نمود: در ابتدای امر سعی کردیم مسائل زیرساختی و عمرانی در خوزستان را پیگیری و اجرا کنیم که خوشبختانه امروز، ساختمان جدید هیات به سرانجام رسید و تجهیزات مورد نیاز این هیات نیز تا هفته آینده تکمیل خواهد شد.

وی افزود: هر ورزشی که در سطح قهرمانی دنبال نشود، زیر مجموعه اقدامات هیات ورزش های همگانی است و برای هدفمند کردن آن تلاش خواهیم کرد.

رییس هیات ورزش های همگانی خوزستان گفت: جوانگرایی، تخصص، تحصیلات و استفاده از ظرفیت های حقیقی و حقوقی افراد در بدنه هیات ورزش های همگانی باعث رشد و توسعه در 6 ماه گذشتهر شده است و با اضافه شدن مسوولان کمیته های ستادی به هیات، شاهد رشد زیرساخت های ورزشی خواهیم بود.

حاجتی ادامه داد: مخاطب شناسی، استفاده از ظرفیت های قانونی ساختار هیات، تفاهم نامه های منقعد شده با سازمان ها، استفاده از رسانه های جمعی و مجازی در طول 6 ماه گذشته اجرا و پیگیری شد که نتیجه آن، کسب رتبه های برتر در مسابقات و چالش های ملی بود.

وی به پیوند دانشگاه و هیات ورزش های همگانی خوزستان اشاره کرد و گفت: علمی ترین هیات ورزشی در کشور، هیات ورزش های همگانی خوزستان است که از ظرفیت مربیان و اساتید دانشگاه شهید چمران که سابقه تجربی دارند در کمیته ها و هیات های شهرستانی استفاده شده است.

وی افزود: در حوزه مالی منابع مالی مورد نیاز برای تامین و تجهیز کمیته ها و هیات ها باید از جهت ظرفیت های قانونی ماده 53 برنامه ششم توسعه، جذب حامی مالی، خیران و همچنین از طریق گروه های مردم نهاد جذب شود.

وی به نقش محوری بانوان در نظام خانواده و کشش سایر اعضای خانواده به ورزش اشاره کرد و گفت: در حوزه امور بانوان، برای بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی، زنان باردار و سالمندان برنامه هایی در حال اجراست که یکی از این اقدامات در حوزه کارمندان دولت اجرا شده است و در ابتدای کار کلیپی از حرکات ورزشی در اختیار کارمندان قرار می گیرد. همچنین محیطی مناسب برای بانوان در شهرستان های هدف برای تجهیز و برنامه ریزی فعالیت های ورزشی در نظرگرفته شده است که به زودی این موارد اجرایی خواهد شد.

حاجتی با اشاره به ظرفیت آموزش و پرورش و تفاهم نامه منعقد شده با این اداره کل بیان نمود: وجود تفاهم نامه با آموزش و پرورش و ظرفیت هایی که در این حوزه وجود دارد برنامه ریزی جدی در راه اندازی ایستگاه های ورزشی در مدارس مناطق محروم و تجهیز مدارس به امکانات ورزشی مدنظر قرار گرفت. همچنین سالن آموزگار در منطقه فرهنگ شهر اهواز و سالن 13 آبان در منطقه امانیه اهواز با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش تجهیز خواهد شد.

هیات ورزش های همگانی در ایام کرونا عملکرد قابل قبولی داشت

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: فعال ترین هیات در میان هیات های ورزشی، هیات ورزش های همگانی خوزستان بود که توانست رتبه های برتر را در کشور کسب کند. اقدامات رسانه ای توسط هیات ورزش های همگانی باعث ترویج فرهنگ ورزش در ایام کرونا شد.

افشین حیدری با بیان اینکه در پنج سال گذشته بیش از 10 هزار میلیارد ریال به سیستم ورزشی خوزستان تزریق شد که در حوزه های عمرانی و زیرساختی ورزش تحولات بسیار خوبی شکل گرفت افزود: 115 زمین چمن مصنوعی، تجهیز مدارس و سازمان زندان ها به امکانات ورزشی از جمله اقدامات خوبی بود که با همراهی استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صورت گرفت.

حیدری افزود:ظرفیت قانونی زیادی برای توسعه ورزش های همگانی وجود دارد که از جمله آنها می توان به شورای ورزش هیات همگانی خوزستان اشاره کرد که از این طریق می توان موانع و مسائل اجرایی شدن سیاست های فدراسیون هیات ورزش های همگانی در استان را فراهم کرد.

وی بر حمایت از هیات ورزش های همگانی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه جامعه هدف هیات ورزش های همگانی، آحاد مردم هستند بودجه قابل ملاحظه ای از سوی وزارت نفت برای توسعه ورزش همگانی در نظر گرفته که به هیات استان اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: تا 15 روز آینده تجهیزات کامل هیات ورزش های همگانی در ساختمان جدید مستقر خواهد شد تا هیات ورزش های همگانی بتواند پرچم دار ورزش در استان شود.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در خوزستان بیش از 10هزار برنامه ورزشی در قالب مسابقات، چالش، وبینار آموزشی و همچنین در پویش های ورزش در خانه، کمک مومنانه، آوای ورزش در همسایگی، آماده باش، وقت ورزش، روز جهانی پیاده روی و پویش تو هم شروع کن برگزار شد که خوزستان در این مسابقات و پویش ها رتبه های نخست تا سوم کشوری را کسب کرد.

مهسان بلاگ: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

تور مالزی ارزان قیمت: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

جعبه مهر: جعبه مهر | مجله اجتماعی مهرورزی و مهربانی

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 118551

به "خبرنگاران تمام مردم خوزستان جامعه هدف هیات ورزش های همگانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تمام مردم خوزستان جامعه هدف هیات ورزش های همگانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید