عبدالباری عطوان: سلطه آمریکا بر جهان در حال افول است

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- روزنامه نگار مشهور عرب، تاکید کرد با توجه به اینکه قدرت و سلطه آمریکا بر جهان در حال افول است، زمینه برای شکل گیری ائتلاف های جدید در جهان فراهم شده است.

عبدالباری عطوان: سلطه آمریکا بر جهان در حال افول است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، در پاسخ به سوالی درباره اوضاع داخلی آمریکا گفت: آمریکا امروز در برابر دو راهی بسیار خطرناکی قرار گرفته است و در حال از دست دادن سلطه و اعتبارش در جهان است.

عطوان افزود، اکنون نشانه هایی از جنگ داخلی در آمریکا به چشم می خورد و شاهد گسترش ناامنی در این کشور هستیم. حتی ساختمان کنگره که نماد حکومت در آمریکاست، بار ها هدف حمله و یورش قرار گرفته است. قدرت آمریکا به علت افراط در استفاده از قدرت و توسل بیش از اندازه به زور و اعمال تحریم ها و نقض حقوق بشر و به راه انداختن جنگ های ویرانگر، در حال افول است.

سردبیر روزنامه رای الیوم شرح داد، این شرایط به سود شکل گیری قدرت ها و ائتلاف های جدید در جهان است، من درباره ائتلاف چین، روسیه، ایران و کره شاقتصادی سخن می گویم. آمریکا دیگر مانند گذشته نخواهد توانست از تحریم ها برای تحمیل خواسته هایش استفاده کند.

این روزنامه نگار عرب در ادامه تاکید کرد، جهان دیگر استبداد آمریکایی و دخالت واشنگتن در چین، ایران یا دیگر کشور ها را زیر پوشش مسئله حقوق بشر نمی پذیرد. زیرا آمریکا امروز بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است. ما شاهد شکل گیری دو ابرقدرت در جهان هستیم. چین در آستانه تبدیل شدن به نخستین قدرت اقتصادی در جهان است. روسیه هم شرایط مشابهی است. آمریکا مانند شرایط پس از جنگ جهانی دوم، دیگر الگویی برای کشور های جهان نیست.

مهسان بلاگ: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

تور مالزی ارزان قیمت: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

جعبه مهر: جعبه مهر | مجله اجتماعی مهرورزی و مهربانی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 139271

به "عبدالباری عطوان: سلطه آمریکا بر جهان در حال افول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالباری عطوان: سلطه آمریکا بر جهان در حال افول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید