هر آنچه باید درباره سافاری دبی بدانید!

به گزارش مجله سرگرمی، دبی در کنار تفریحات بسیار لوکس، هتل های مجلل و مراکز خرید باشکوه، جاذبه هیجان انگیز دیگری را هم در چنته دارد: سافاری دبی! گشت و گذاری ماجراجویانه در تپه های شنی که در کنار آن از سایر تفریحات کویر هم می توان لذت برد. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی، سفری به دنیای سافاری دبی خواهیم داشت و تمامی اطلاعات لازم برای داشتن یک تجربه بی نظیر را در اختیار شما قرار خواهیم داد؛ از انتخاب نوع سافاری متناسب با سلیقه و احتیاج شما گرفته تا نکاتی برای آمادگی پیش از سفر. برای آنکه گشتی خاطره انگیز را در قلب بیابان دبی برای خود رقم بزنید، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

هر آنچه باید درباره سافاری دبی بدانید!

سافاری دبی چیست؟

هر چند که سافاری امروزه به شکلی کاملا سازگار با محیط زیست انجام می شود، با این حال در گذشته نوعی سرگرمی دل خراش و مرگبار بوده است. ریشه این عبارت به واژه سفر بازمی شود که در گذشته به شکار ناجوانمردانه و دسته جمعی حیوانات اطلاع می شد. این فرایند در واقع نوعی سرگرمی و سرگرمی بود که طی آن حیوانات به وسیله مردم محلی شکار می شدند.

جالب است بدانید که در یکی از این بازی ها، تعداد زیادی حیوان (بالغ بر 11400 راس) که شیر، پلنگ، بوفالو و… نیز جزو آن ها بودند، کشته شدند. در گذر زمان و با توجه به افزایش نگرانی ها در راستای حمایت و حفاظت از محیط زیست، این روش سرگرمی کم کم از شکل اصلی خود فاصله گرفت و به سرگرمیی با مسئولیت های زیست محیطی تبدیل شد. در حال حاضر، منظور از سافاری سرگرمیی است که گردشگران را به تماشای حیوانات و عکس گرفتن با آن ها و به طور کلی لذت بردن از حیات وحش به روشی کاملا صلح آمیز دعوت می نماید.

سافاری، گشت وگذاری ماجراجویانه در دل کویر است که شما را به عبور از تپه های شنی، تماشای طلوع و غروب خورشید در بیابان و آشنایی با فرهنگ بادیه نشینان دعوت می نماید. سافاری دبی تنها به رانندگی در میان تپه های شنی ختم نمی شود و فعالیت های متنوع و هیجان انگیزی مانند شترسواری، تماشای پایکوبی عربی، لذت بردن از صرف غذاهای عربی زیر نور ستارگان، و نقش حنا را هم شامل می شود.

سافاری دبی کجاست؟

هر چند که خاستگاه اصلی سافاری آفریقا است، با این حال در بسیاری از شهرها از جمله پارک های ملی با هدف لذت بردن از سافاری ساخته شده اند. در صورتی که دوست دارید در زمان سفر به دبی از سافاری لذت ببرید، دو گزینه پیش روی شما قرار گرفته است: یا باید سافاری بیابانی را تجربه کنید و یا به سافاری لند دبی بروید و در حیات وحش زیبای آن غرق شوید. در ادامه، درباره این دو روش و سرگرمیاتی که در هر یک از آن ها برای شما تدارک دیده شده است، به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

سافاری در بیابان های دبی

اگر حین بازدید از جاذبه های تماشای دبی، هوس کردید در جایی آرام و به دور از هیاهوی این شهر مدرن و لوکس به سرگرمی بپردازید، می توانید یک تور سافاری رزرو کنید، به دل کویر بزنید و از سکوت و آرامش بی همتای آن لذت ببرید. با خرید تور سافاری، عموما یک ماشین راس ساعت مقرر جلوی هتل شما حاضر می شود و پس از رسیدن مقصد، نوبت به سرگرمیات هیجان انگیز سافاری می رسد. برای آنکه بهتر بتوانید از سرگرمیات سافاری لذت ببرید، باید آن ها را خوب بشناسید و از قبل، آن ها را با توجه به سلیقه تان اولویت بندی کنید. در ادامه، مهم ترین و مجذوب نماینده ترین سرگرمیات سافاری دبی معرفی شده اند:

سواری روی تپه های شنی | هیجان انگیزترین سرگرمی سافاری

در صورتی که دوست دارید تجربه ای منحصربه فرد و تکرارنشدنی از گردش در صحرای دبی داشته باشید، حتما باید سواری روی شن های کویر را تجربه کنید. در این سرگرمی، با جیپ ها و ماشین های مخصوص، یک سواری 30 دقیقه ای روی تپه های شنی صحرا خواهید داشت. از آنجایی که طی این سواری، با سرعت های مختلفی از فراز تپه های شنی عبور می کنید، لحظات بسیار شاد و مفرحی را از گردش در سافاری دبی تجربه خواهید کرد. هزینه این سرگرمی سافاری، از 100 درهم شروع می شود.

شترسواری | کویرگردی در آرامش

شترسواری، یکی از برترین سرگرمیاتی است که در سافاری دبی و حتی در کل مدت زمان سفرتان به دبی می توانید تجربه کنید. طی 45 دقیقه شترسواری، در صحرای خلوت و سرشار از آرامش دبی گردش می کنید و تعدادی از زیباترین چشم انداز ها عمرتان را پیش رو خواهید داشت. اگر کمی هوشمندی به خرج دهید و عصر را برای شترسواری انتخاب کنید، لذت این سرگرمی برایتان چندبرابر خواهد شد. در این زمان، رنگ طلایی غروب خورشید همراه با شن و ماسه های کویر، پس زمینه ای رویایی برای تماشا و عکس گرفتن ایجاد خواهند کرد. هزینه شترسواری در سافاری صحرای دبی، از 50 درهم شروع می شود.

موتورسواری یا چهارچرخه سواری | سریع و هیجانی

هیجان موتورسواری یا سوارشدن بر موتورهای چهارچرخه، با هیچ سرگرمی دیگری در سافاری دبی برابر نیست. با سوارشدن بر این موتورها، می توانید تپه ها و دره های شنی را با سرعت بالا طی کنید و در عین حال، از رنگ طلایی شن های پس زمینه نهایت لذت را ببرید. کرایه موتورهای 3 و 4 چرخه در سافاری دبی از 150 درهم شروع می شود.

اسکی روی شن | سر خوردن روی تپه های شنی

دبی بهشت سرگرمیات ماجراجویانه محسوب می شود و بدون تردید، اسکی روی شن و ماسه های کویر قطعا یکی از برترین گزینه ها در میان این سرگرمیات است. اسکی در منطقه وسیع بیابانی دبی و سرخوردن روی تپه های شنی و طلایی رنگ، استرس شما کاهش می دهد و آدرنالین را به بالاترین مقدار خود می رساند. برای آنکه از اسکی روش شن نهایت لذت را ببرید، توصیه می کنیم عصر را برای انجام این فعالیت انتخاب کنید. بعلاوه، بهتر است در طول اسکی لباس های راحت و سبک بپوشید. هزینه اسکی روی شن در سافاری دبی از 300 درهم شروع می شود.

بالن سواری بر فراز صحرا | تماشای کویر از ارتفاعات

قطعا بالن سواری بر فراز بیابان های دبی، به تجربه ای فراموش نشدنی در تمام عمرتان تبدیل خواهد شد. در این سرگرمی، شما سفری را تجربه خواهید کرد که طی آن بیش از 1200 متر از سطح زمین فاصله می گیرید و می توانید چشم انداز های خیره نماینده و 360 درجه از شهر زیبای دبی را تماشا کنید. بالن سواری به طور کلی در دسته سرگرمیات لوکس دبی قرار گرفته است و هزینه بلیط آن در سافاری، از 600 درهم شروع می شود.

تماشای طلوع و غروب خورشید در صحرا | سوژه ای برای عکاسی

هر چند که تماشای طلوع و غروب خورشید از جمله سرگرمیات رایگان سافاری دبی به شمار میرود، با این حال آن را می توان در دسته مجذوب نماینده ترین ها قرار گرفته است. بدون شک، تماشای پهنه رنگارنگ و زیبای طلوع یا غروب خورشید در پس زمینه شن های صحرا آن هم در فضایی آرام با بادهایی خنک، همان چیزی است که سفر به دبی را به یکی از ماندگارترین سفرهای عمر شما تبدیل می نماید.

رصد ستاره ها | تماشای آسمان پرستاره

هنگامی که خورشید در بیابان های دبی غروب می نماید، یکی از برترین رویدادهای آسمانی در شب صحرا شروع می شود. در شب های کویر، می توانید در کمپ بیابانی خود استراحت کنید و حین نوشیدن قهوه عربی، در آسمان صاف آن ستاره های درخشان را تماشا کنید. بر خلاف زندگی پرجنب وجوش شهر دبی، فضای آرام کویر بهشت کسانی است که حتی در دل این شهر لوکس نیز دنبال مامنی برای آرامش هستند.

نقاشی با حنا در سافاری دبی | یادگاری از کویر

آشنایی با فرهنگ مردم بادیه نشین، یکی از برترین بخش های سافاری دبی است. کشیدن طرح و نقش با حنا در عروسی ها، یکی از سنت های قدیمی عرب ها بوده است که امروزه نیز عموما اجرا می شود. برای آنکه لذت سافاری دبی چندبرابر شود، توصیه می کنیم از افراد متخصص بخواهید نقش های مختلفی را روی دست و پایتان نقاشی نمایند.

صرف غذا در سافاری | چشیدن طعم غذاهای محلی

پس از انجام سرگرمیات هیجان انگیز، حالا به سرگرمیی احتیاج دارید که خستگی را از تنتان در کند. از این رو، نوبت به چشیدن طعم غذاهای اصیل عربی می رسد. صرف غذاهای سنتی منطقه در کنار نشستن کنار گرمای آتش و تماشای پایکوبی تانورا، بدون شک تجربه ای ماندگار و تکرارنشدنی خواهد بود.

سافاری در پارک و حیات وحش سافاری دبی

اگر به صورت خانوادگی و همراه با بچه ها خود به دبی سفر می کنید، پارک سافاری دبی از برترین جاهای تماشای دبی برای بچه ها خواهد بود. در حال حاضر، این پارک 119 هکتار وسعت دارد و بیش از 2500 حیوان از 250 گونه مختلف در آن زندگی می نمایند. سرزدن به پارک سافاری، این امکان را برای شما فراهم می نماید تا صدها حیوان عجیب و غریب آشنا شوید. در ادامه، بخش های مختلف این پارک که می توانند تجربه ای هیجان انگیز از سافاری دبی را برای شما رقم بزنند، معرفی شده اند.

سافاری بیابان عرب | Arabian Desert Safari

بلافاصله پس از ورود به پارک سافاری، ماجراجویی شما با گشت وگذار در این بخش شروع می شود. این قسمت بیش از هر چیزی برای بچه ها مجذوب نماینده خواهد بود. در این بخش آن ها می توانند با حیوانات مختلف تعامل داشته باشند و در انواع فعالیت های آموزشی و سرگرم نماینده نیز شرکت نمایند. به علاوه، حین بازدید اطلاعاتی درباره گونه های بومی و نحوه محافظت از آن ها نیز اطلاعاتی ارائه می شود.

دهکده ماجراجویی | Explorer Village

این دهکده که شما را به سفری از آفریقا تا آسیا دعوت می نماید، اصلی ترین جاذبه پارک است. با سرزدن به این بخش، از کنار کرگدن های سفید عبور می کنید و حیواناتی مثل زرافه، گورخر، آهو و… را می بینید که زیر آفتاب لم داده و چشم انداز مسحورنماینده ای را ایجاد نموده اند. بعلاوه، می توانید بزهای کوهی و یوزپلنگ های آسیایی را ببینید و از تنها نمایشگاه ببر و اسب آبی امارات و بعلاوه، اولین نمایشگاه تمساح نیل در دنیا تماشا کنید.

دهکده آفریقایی | African Village

درست در قلب دبی، می توانید از نزدیک حیات وحش آفریقا را ببینید. به محض ورود به دهکده آفریقایی پارک، از کنار درختان بزرگ بائوباب عبور می کنید؛ طوری که انگار درست در مرکز ساوانا آفریقا هستید. میمون های لمور که در حال تاب خوردن روی درخت ها هستند، فیل های بزرگ الجثه، انواع مار و اسب آبی و شیرهایی که در علفزارها دراز کشیده اند، تنها بخشی از زیبایی هایی هستند که با سرزدن به دهکده آفریقایی پارک سافاری، می توانید آن ها را تماشا کنید.

دهکده آسیایی | Asian Village

این بخش، سرسبزترین بخش پارک سافاری دبی است. در این بخش، بیش از هر چیزی اورانگوتان به چشم بازتماشامایندگان می آیند. این اورانگوتان ها گونه هایی متعلق به آسیا و ناحیه اندونزی هستند که متاسفانه در حال حاضر در معرض انقراض قرار دارند. دهکده آسیایی، محل زندگی خرس سیاه آسیایی، میمون های دست دراز و اژدهای کومودو نیز هست. در این بخش، یک مرکز تئاتر بسیار بزرگ هم وجود دارد که هر روز نمایش های مختلفی در آن درباره شکار انواع حیوانات و پرندگان برگزار می شود.

بخش وادی | Wadi

بخش الوادی که با نام دره الوادی نیز شناخته می شود، مکانی است که می توانید در آن استراحت و برای بازدیدهای بعدی تجدید قوا کنید. می توانید زیر سایه درختان بلند به استراحت بپردازید، همراه با خانواده و دوستانتان پیک نیک بروید یا در رستوران های این بخش، خودتان را به صرف غذاهای لذیذ عربی دعوت کنید. به علاوه، در بخش الوادی کیوسک های کوچکی هم وجود دارد که می توانید از آن ها میان وعده بگیرید و حین صرفشان، از تماشای انواع پرندگان مانند طاووس، قو و پلیکان لذت ببرید.

مزرعه بچه ها | Kids Farm

در دنیای امروز، بچه ها کمتر این فرصت را پیدا می نمایند که در فضایی مزرعه مانند قرار بگیرند و با حیوانات اهلی، از نزدیک تعامل داشته باشند. اما مزرعه بچه ها در پارک سافاری دبی فرصتی برای تجربه زندگی در مزرعه و یادگیری روش زندگی در این نوع فضاها را برای بچه ها شما فراهم می نماید. با بازدید از این بخش، بچه ها شما از نزدیک حیواناتی مثل گاو، گوسفند، بز، اردک، الاغ و… را می بینند و می توانند درباره زیستگاه و نحوه مراقبت از آن ها اطلاعات کسب کنید. مزرعه بچه ها دبی، تمامی چیزهایی که می تواند کودک شما را از صمیم قلب شاد کند، در اختیار آن ها قرار می دهد؛ یک باغ وحش بزرگ در دل یک مزرعه!

بخش پرندگان | The Grand Aviary

این ناحیه از بخش هایی است که بچه ها بی نهایت از بازدید از آن ها لذت خواهند برد. بعلاوه، اگر عاشق پرندگان هستید و دوست دارید انواع مختلف آن ها را ببینید، بازدید از این بخش پارک سافاری قطعا برایتان لذت بخش خواهد بود. در این بخش، پرندگان زیادی از قناری و کاکل استرلیای گرفته تا پلیکان سفید آمریکایی و تعداد زیادی از پرندگان دریایی زندگی می نمایند که بازدید از آن ها و یادگیری اطلاعات مختلف درباره آن ها، می تواند یکی از لذت بخش ترین سرگرمیات دبی باشد.

اطلاعات ضروری برای بازدید از پارک سافاری دبی

  • زمان بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر
  • آدرس: منطقه الورقا 5
  • نزدیک ترین ایستگاه حمل ونقل عمومی: ایستگاه اتوبوس Al Warsan 1 و Eppco 2
  • هزینه بلیط ورودی: بزرگسالان 50 درهم و بچه ها 20 درهم. بچه ها زیر سه سال رایگان

برترین زمان سفر به دبی برای تجربه سافاری

دبی با تمام زرق و برق ها و جاذبه های منحصربه فرد و لوکس خود، مثل یک آهن ربا، گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید. نیمه دوم سال و ماه های نخستین بهار که خبری از آفتاب سوزان نیست و دمای هوا بین 30-17 درجه قرار گرفته است، برترین زمان برای خرید بلیط هواپیما دبی و سفر به این شهر لوکس خاورمیانه است. در این بازه زمانی، قطعا سافاری دبی نیز لذت و زیبایی خاص خود را خواهد داشت.

قیمت سافاری دبی | هزینه سافاری دبی چقدر است؟

سافاری دبی، تجربه ای منحصربه فرد و فراموش نشدنی در قلب بیابان های این شهر است که مجذوب نمایندهیت و هیجان بسیار زیادی برای اغلب گردشگران دارد. بدون شک یکی از مهم ترین فاکتورها در سافاری دبی، هزینه آن است. قیمت سافاری دبی به عوامل مختلفی از جمله نوع سرگرمیات، امکانات ارائه شده، و فصل سفر بستگی دارد. بعلاوه، اگر از قبل تور گرفته باشید، عوامل دیگری مانند ارائه خدمات VIP، ترانسفر خصوصی و… نیز می توانند بودجه مورد احتیاج برای سافاری را تحت تاثیر قرار دهند. در مطلب فوق، قیمت حدودی برخی از سرگرمیات ارائه شد که با یاری آن ها می توانید هزینه مورد احتیاج برای لذت بردن از سافاری دبی را به صورت حدودی تخمین بزنید.

نکات مهم در رابطه با سافاری دبی

  • از آنجایی که دبی آب وهوایی خشک و بیابانی دارد، حتما کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی همراه خود داشته باشید.
  • حتما دوربین عکاسی یا تلفن همراهتان را با خود ببرید تا حین لذت بردن از سافاری دبی، بتوانید عکس هایی زیبا ثبت کنید.
  • اگر سافاری بیابانی را انتخاب نموده اید، دوربین دوچشمی همراه خود داشته باشید تا راحت تر بتوانید حیوانات را تماشا کنید.
  • حتما به توصیه هایی که لیدر به شما ارائه می دهد گوش کنید و نکات مهم را رعایت کنید.
  • شارژر، کوله پشتی، چراغ قوه، دستمال مرطوب، کلاه آفتابی و.. از دیگر وسایلی هستند که برای سافاری بهتر است همراه خود داشته باشید.

برای سافاری دبی آماده اید؟

سافاری دبی تجربه ای منحصر به فرد است که در آن می توانید با عبور از میان تپه های شنی، غروب آفتاب را در دل کویر تماشا کنید و با فرهنگ و رسوم اصیل بادیه نشینان آشنا شوید. این ماجراجویی هیجان انگیز شامل رانندگی با خودروهای آفرود، شترسواری، نقاشی با حنا، نمایش پایکوبی عربی و صرف یک شام سنتی در زیر نور ستارگان می شود. با مراجعه به پارک سافاری دبی نیز می توانید لحظات لذت بخش و هیجان انگیزی را در حیات وحش زیبای پارک تجربه کنید.

برای سفر به دبی، ویزا و تور دبی را آنلاین رزرو کنید یا بلیط هواپیما و هتل را جداگانه تهیه کنید و راهی این شهر پرجاذبه شوید. مقاله جاهای تماشای دبی نیز راهنمای شما در سفر است. در این مطلب، هر چیزی را که در رابطه با سافاری دبی باید بدانید، به شما معرفی کردیم. آیا تابه حال سافاری را تجربه نموده اید؟ فکر می کنید کدام یک از سرگرمیات معرفی شده در این مطلب هیجان انگیزتر هستند؟

سوالات متداول سافاری دبی

سافاری دبی چیست؟

سافاری نوعی سرگرمی طبیعت گردی و تماشای حیات وحش همراه با مسئولیت اجتماعی و توجه به حفاظت از محیط زیست است.

برترین زمان برای لذت بردن از سافاری دبی چه فصلی است؟

اواسط پاییز تا اواخر بهار، از نظر آب وهوایی برترین زمان برای سافاری دبی محسوب می شوند.

هزینه سافاری دبی چقدر است؟

بودجه ای که برای سافاری دبی احتیاج دارید، با توجه به نوع سرگرمیات توری که رزرو می کنید متغیر خواهد بود.

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164578

به "هر آنچه باید درباره سافاری دبی بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه باید درباره سافاری دبی بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید