پژو، خودرویی با نوسان قیمت عجیب!

به گزارش مجله سرگرمی، برند پژو به اسم یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین برندهای اروپایی در ایران، در تمامی جهان به اسم خودرویی مالی شناخته می گردد. نسل قدیم این خودرو در ایران هم، به علت قیمت مناسب و کیفیت بالای فنی، همیشه مورد توجه عموم مردم قرار داشت. اما در سال های اخیر و با خیزش قیمت خودرو، دیگر پژو یک ماشین مالی نیست. با این حال، نکته جالب در خصوص پژو در ایران، بازه قیمتی متفاوت مدل های مختلف این خودرو است. حالا در ایران، پژو از حدود 200 میلیون تومان تا بالای یک میلیارد تومان، نماینده دارد!

پژو، خودرویی با نوسان قیمت عجیب!

مدل های مختلف پژو با قیمت پایین!

ایران خودرو، سدان های مختلف پژو را سالهاست که با فیس لیفت و اسامی مختلف فراوری نموده است. پژو 405، سدان پیروز و پرفروش پژو بود که هنوز هم در ایران خودرو فراوری می گردد. این خودرو بر اساس سال ساخت و تک سوز یا دوگانه سوز بودن، تنوع قیمتی مختلفی دارد. پژو پارس، فیس لیفت پیروز 405 بود که با ظاهری مجذوب نماینده و امکانات بهتر، توانست طیف بیشتری از مردم را به سمت خود جلب کند. خودروهای دیگری مانند روآ یا پژو آردی هم فیس لیفت های ناپیروزی از پژو 405 بودند که نتوانستند فروش خوبی را تجربه نمایند و خیلی زود از خط فراوری خارج شدند. در کنار این سدان پیروز پژو، هاچبک دوست داشتنی واقع شده است که بعد از گذشت نزدیک به دو دهه هنوز هم بازار خرید و فروش خوبی دارد. پژو 206 با تیپ های مختلف، سال هاست که خوب می فروشد. حالا در ایران خودرو تنها تیپ 2 و 5 این خودرو روی خط فراوری هستند که تیپ 5 کمی امکانات بهتر دارد. تیپ صندوق دار این خودرو هم، توانست به اسم یک سدان پیروز در بازار ایران ظاهر گردد. پژو 206 هم در مدل سدان و هم هاچبک، تا حدود 250 میلیون تومان قابل دسترسی است. نکته جالب این جاست که به علت بالا بودن قیمت خودرو در ایران؛ باید این بازه قیمتی را به اسم قیمت های پایین در نظر گرفت!

خودروهای پژو با قیمت میانه!

در میان خودروهای سطح میانه پژو در ایران، پژو 207، یکی از پر سروصداترین ها است. خودرویی که در ابتدا با قیمتی مناسب برای خرید عموم مردم فراوری شد؛ اما به یکباره فرایند افزایش قیمت آن به گونه ای شد که از دسترس بسیاری از مردم دور شد. تیپ اتوماتیک و سدان این خودرو، قیمتی نزدیک به 400 میلیون تومان را تجربه کرد که با توجه به امکانات این خودرو، و با وجود خودروهای چینی با امکانات بیشتر قیمتی غیر منطقی بود. نکته جالب در خصوص پژو 207 این است که مسائل گیربکس اتوماتیک که گریبان پژو 206 اتوماتیک را گرفته بود و باعث تعطیلی خط فراوری این خودرو شد، در پژو 207 اتوماتیک هم تا حدودی دیده می گردد. به علاوه با این بازه قیمتی، نبودن امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی، امتیازی منفی برای این خودرو است.

خودروهای لوکس پژو با قیمت بالا!

در سال های اخیر دو مورد از خودروهای با کیفیت بالاتر پژو وارد بازار خودروی ایران شده است. کراس اوور پژو 2008 و سدان های پژو 508 و پژو 407 سه خودروی نسبتا لوکس پژو در ایران هستند که با قیمت های میلیاردی در بازار ایران معامله می شوند. پژو 2008 یک کراس اوور کوچک شهری است که با طراحی خوب و امکانات فنی و رفاهی مناسب توانست توجه بازار ایران را به سمت خود جلب کند. پژو 407 با اینکه طراحی ظاهری خوب و امکانات مناسبی داشت اما به علت واردات بسیار محدود؛ نتوانست از پس رقبای آسیایی خود بر بیاید و بازار را به آنها واگذار کرد. اما پژو 508، با طراحی به روز تر و فهرست بلند بالایی از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی، آمده تا بخش خوبی از بازار خودرو را به خود اختصاص دهد. هر چند که در مقایسه و رقابت با هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، تویوتا کمری و حتی رنو تلیسمان، پژو 508 کار بسیار سختی پیش رو دارد.

تنوع پژو در بازار ایران تقریبا بیشتر از بسیاری از برندهای دیگر است. قیمت پژو، شاید نسبت به بسیاری از خودروهای موجود در ایران خیلی بالاتر نباشد اما کیفیت ساخت محصولاتی که در ایران خودرو فراوری می شوند و محدودیت امکانات در آن ها، ارزش خرید این خودروها را کم نموده است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: فرارو
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 152548

به "پژو، خودرویی با نوسان قیمت عجیب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو، خودرویی با نوسان قیمت عجیب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید